نمره دهی در آزمون آیلتس

  • 10 اسفند , 1396
  • 2950 نفر
  • کد خبر 100012

نمره آیلتس در هر مهارت بین ۰ تا ۹ است. کسانی که سطح زبان خیلی پایینی دارند،‌ معمولا نمره ۴ می گیرند. اما برای نمره ۵ تا ۶، چند ماه مطالعه کفایت می کند. اما برای گرفتن نمره ۶ تا ۶.۵، باید زیاد کار کرد و این موضوع برای نمرات بالای ۶.۵ به حداقل ۹ ماه کار برای کسانی که سطح زبان معمولی دارند، نیاز دارد.

مثلا داوطلبی که نمره ۴ از ۹ بگیرد، فردی است که سواد انگلیسی ابتدایی دارد. نمره ۵ مربوط به داوطلبانی است که سطح سواد کمی بهتر از داوطلبان با سطح زبانی ابتدایی دارند اما هم چنان از نظر زبانی از حد متوسط نیز پایین تر هستند. نمره ۶ مربوط به کسانی است که سطح سواد انگلیسی خوبی دارند اما هم چنان عدم دقت و اشکالات گرامری در نوشتار و گفتار آن ها به وفور یافت می شود. سطح ۷ تا ۹ برای افرادی است که از سطح دانش انگلیسی خیلی خوبی برخوردار هستند. این رنج برای گرفتن پذیرش دکترا با بورس، توصیه می شود.

در آزمون آیلتس، میانگین ۴ مهارت به عنوان overall band score در نظر گرفته می شود و اگر شما به عنوان مثال در۲ مهارت نمره ۷ و در ۲ مهارت دیگر نمره ۶ کسب کنید، نمره میانگین شما ۶.۵ خواهد بود.

این نمره برای پذیرش در اکثر دانشگاه های دنیا در سطح ارشد و دکترا کفایت می کند. به شرط این که شما در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کرده باشید.

 

به نظر می رسد، هر ساله قبولی در این آزمون کمی سخت می شود و این هم به واسطه خیل عظیمی از متقاضیانی است که به واسطه مهاجرت و تحصیل و کار در خارج از کشور،‌ علاقمند شرکت در این آزمون بین المللی معتبر هستند. از طرفی، این آزمون هر ساله با درصدی افزایش قیمت روبروست و اکنون که شرکت در این آزمون حدود ۷۵۰ هزار تومان هزینه روی دست متقاضیانش می گذارد، در سال های قبل رقم کم تری دریافت می شد و قطعا برای سال های آینده،‌ پرداخت بیش از ۱ میلیون تومان پول نا قابل تنها برای شرکت در آزمون آیلتس،‌ دور از انتظار نیست.

در ایران، آمارهای رسمی درباره متقاضیان تحصیل در خارج از کشور در دسترس نیست. اما می توان از تعداد شرکت کنندگانی که هر ماه در مراکز رسمی برگزاری آزمون آیلتس در مراکز استان ها شرکت می کنند، متوجه شد که چه تعداد دختر و پسر ایرانی، در این آزمون بین المللی شرکت می کنند. حضور ده ها هزار نفری ایرانیان در آزمون های سالانه آیلتس در کشورمان، نشان دهنده علاقه ما ایرانی به آیلتس و اشتیاق برخی از جوانان به تحصیل در خارج از کشور است.

افرادی که در آزمون آیلتس شرکت می کنند، باید حتما نکاتی را رعایت کنند که در این گفتار به ده ها مورد آن اشاره می کنیم و در روزهای آینده، در سرویس تحصیل و بورس پرتال Payment24، به جزییات بیشتری درباره مهارت های مختلف این آزمون اشاره می کنیم.